Transport til og fra skolen - Efterskolen Hjarnø

Transport til og fra skolen

Så nemt er det

Efterskolen Hjarnø ligger på en ø – Hjarnø – kun 5 minutters sejlads med færge fra Snaptun.

Hjarnø-færgen sejler 2-3 gange i timen, lige fra tidlig morgen og til kl. 23 om aftenen. Du kan se sejltiderne og priserne for overfart her. Som elev på skolen er færgetransporten naturligvis inkluderet i prisen for skoleåret.

Skal du hjem på weekend i løbet af dit skoleåret, kan du benytte dig af det samarbejde, vi har med DK Bus om efterskolebusser. Fra havnen i Snaptun kan du fredag eftermiddag tage efterskolebussen til de større byer i Danmark, uanset om du skal nord på, syd på eller øst over mod Fyn og Sjælland.

På Hjarnø kører der ikke busser. Men frygt ikke at du står på havnen med al din bagage og ikke kan komme hen til skolen. På Hjarnø samarbejder vi nemlig med de lokale traktor-transportere. De henter og bringer elever, forældre og andre gæster ved færgen i forbindelse med arrangementer.

Vi forventer, at du, som elev på Efterskolen Hjarnø, går eller cykler til og fra færgen. Der er kun 1,7 km. til færgen, og øen er flad som en pandekage 🙂 Som elev skal du derfor også have en brugbar cykel med.

Se færgeplanen her: Færgeplan – Snaptun/Hjarnø.